Rinkodara elektroniniame versle

efektyvi reklama internete

Rinkodaros evoliuciją galima suskirstyti keliais etapais.  XX a. pradžioje rinkodara pripažinta kaip įmonės veiklos rūšis, tačiau suprantama kaip gamybos ir žemės ūkio veiklos papildomas elementas. Dėl didelio kokybiškų prekių trūkumo prekės ,,parduodavo“ pačios save ir jų populiarinimui nereikėjo dėti didelių pastangų. Taigi, tai buvo orientacijos į gamybą laikotarpis. „Didžiosios depresijos” metu JAV pradėta orientuotis į pardavimą, kaip ne mažiau svarbų etapą. Įmonės siekė parduoti tai, kas jau pagaminta, užuot gaminusios tai, ką galima būtų parduoti, atsižvelgiant į vartotojų poreikius. Po Antrojo pasaulinio karo susidariusi paklausa įvairioms prekėms buvo patenkinta. Tuo laikotarpiu pasiūla pagaliau viršijo paklausą. Nuo tada prasidėjo orientacijos į vartotoją etapas, kai rinkodaros strategijos buvo nukreipiamos į vartotojų poreikius.

Toks rinkodaros koncepcijos kūrimas ir tobulinimas pakoregavo įmonių veiklos pobūdį. Buvo pradėtas naujų prekių kūrimo skatinimas, plėtojama rinkodaros komunikacija, kruopščiai pasirenkami informavimo šaltiniai ir paskirstymo kanalai, skatinami rinkodaros tyrimai, įmonės aršiai varžėsi su konkurencine aplinka, atsirado jautrumas vartotojų reikmėms.

Šiandieninėje rinkodaroje jau tapo natūralu, jog vartotojas greičiausiai nepirks prekės, jei nebus imtasi reklamos pagalbos. O kad reklama būtų pastebėta, reikia psirūpinti, kad ji būtų platinama efektyviais kanalais. Organizacijos, norinčios patenkinti vartotojų poreikius, turi perkelti didesniąją dalį savo rinkodaros veiksmų į erdvę, kurioje informacija ir naujienos sklinda akimirksniu. ,,Verslui jau neturi kilti klausimas: būti ar nebūti internete“, –  sako rinkodaros paslaugas teikianti įmonė ,,Black Florence“. XXIa. rinkodaros strategijos laikosi griežto, bet elementaraus principo – jei verslo nėra internete, verslo nėra niekur.

 

 

Add a Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *