Seo optimizacija – tai visuma metodų, skirtų pagerinti internetinio puslapio poziciją paieškos sistemose. Savaime suprantama, kad kuo aukštesnę paieškos sistemos poziciją puslapis užima, tuo daugiau jis sulaukia lankytojų, galimų pirkėjų ar paslaugų vartotojų.

Todėl optimizuojamas puslapis turi būti kiek įmanoma labiau prieinamas, patogus ir naudingas kiekvienam lankytojui. Nes jei tik kitas panašios tematikos puslapis bus kažkuo pranašesnis, jis pateks į aukštesnę poziciją ir labai tikėtina, kad lankytojas pasiliks jame.

seo optimizacijos strategija

Kaip veikia seo optimizacija?

Pagrindinis seo optimizacijos tikslas yra į optimizuojamą puslapį atvesti kuo daugiau lankytojų iš populiariausių paieškos sistemų, tokių kaip Google, Yandex ir kitų. Juk kiekvienas kasdien atliekame ne vieną Google paiešką ieškodami įvairių mums rūpimų dalykų.

Paieškos laukelyje suvedę vieną ar daugiau žodžių, paprastai gauname dešimtis puslapių nuorodų, susijusių su ieškoma informacija. Tačiau paprastai peržiūrime pirmąsias dešimt nuorodų, iš kurių ir išsirenkame labiausiai mūsų reikalavimus atitinkantį puslapį. Būtent dėl to šiandien be seo optimizacijos interneto puslapiui patekti į pirmąsias paieškos sistemos pozicijas praktiškai nėra galimybių.

Pozicionuodamos tinklapius, paieškos sistemos analizuoja daugelį puslapio parametrų. Pirmiausia tai raktinių žodžių tankis. Svarbu, kad raktinių žodžių tankis būtų ne per didelis, bet ir ne per mažas. Toliau, seo optimizacijai svarbus puslapio citavimo indeksas. Šis indeksas priklauso nuo daugybės web-resursų.

Seo optimizacijos rūšys. Vidinė optimizacija

Visi faktoriai, lemiantys puslapio poziciją paieškos sistemose, yra skirstomi į vidinius ir išorinius. Todėl skiriamos dvi pagrindinės seo optimizacijos rūšys – vidinė ir išorinė seo optimizacija. Vidinė seo optimizacija apima vidines puslapio sistemas ir pagrindinis jos tikslas yra bendras puslapio kokybės gerinimas. Juk kokybiškame puslapyje apsilankę lankytojai gauna daugiau asmeninės naudos. Vidinė seo optimizacija susijusi su puslapio projekto struktūra, su puslapio konteksto paprastesniu ir suprantamesniu pateikimu bei, žinoma, su to konteksto kokybe. Vidinei seo optimizacijai taip pat yra svarbūs ir daugelis kitų faktorių, kurių yra ne vienas šimtas.

Išorinė seo optimizacija

Tuo tarpu išorinės seo optimizacijos faktoriai skirstomi į statinius ir dinaminius. Vienas esminių išorinės optimizacijos faktorių yra nuorodų, nukreiptų į optimizuojamą puslapį, kiekis ir kokybė. Nuorodų į puslapį kiekio ir kokybės santykis vadinamas „Page rank“ koeficientu (Googel paieškos sistemoje). Egzistuoja netgi tokių nuorodų pirkimo biržos. Tačiau klaidinga manyti, kad kuo daugiau nuorodų bus įsigyta, tuo optimizuojamas puslapis užims aukštesnę poziciją.

Išorinės seo optimizacijos technologija yra kur kas įvairesnė, o sudėtingumas atsiranda tame, kad neužtenka tik atlikti tam tikrus veiksmus. Čia labai svarbi konkrečios situacijos analizė, išsiaiškinimas ir nustatymas esminių veiksmingų priemonių ir tų priemonių taikymo pasekmių prognozavimas.

Bendras požiūris į seo optimizaciją

Su seo optimizacija nesusijusiems žmonėms optimizaciją atliekančios įmonės darbas prilygsta kone šamanizmui. Ir nieko nuostabaus. Bet kokia sritis, labai tolima konkrečios specializacijos žmogui, atrodo mistiška, nesuprantama ir labai sudėtinga.

Tačiau vis daugiau verslininkų šiandien įsitikina, kad jei verslas nėra reklamuojamas internete, jam lieka labai mažai šansų išlikti, o ką jau kalbėti apie augimą. Todėl internetinių puslapių seo optimizacijos svarba abejojančių lieka vis mažiau.

Didelėje interneto konkurencinėje kovoje šiandien išlieka tik stipriausi ir atkakliausi.

Similar Posts